مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

ژنیکوماستی نوجوانان

آه ، بلوغ این می تواند یک زمان بسیار جالب در زندگی یک پسر باشد ، چه با تمام تغییرات در حال انجام است. در حقیقت ، به نظر می رسد هر روز چیزی روی بدن شما بزرگتر می شود یا جایی شروع به جوانه زدن مو می کند. هر روز یک یا دو تغییر جدید را به همراه دارد و گاهی اوقات ممکن است احساس کند که ادامه کار سخت است.

این برای هر پسری اتفاق نمی افتد ، اما یکی از این تغییرات می تواند ایجاد بافت پستان باشد. به آن ژنیکوماستی گفته می شود (و تلفظ می شود: guy-nuh-ko-MAS-tee-uh) و کاملاً طبیعی است - و تقریباً همیشه موقتی است.

بنابراین دقیقاً چگونه یک پسر در توسعه بافت پستان اتفاق می افتد؟

ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی وضعیتی است که در آن بافت پستان در پسران ایجاد می شود ، این معمولاً به دلیل تغییرات طبیعی هورمونی در دوران بلوغ است. هورمون ها مواد شیمیایی تولید شده توسط غدد بدن شما هستند.

در یک پسر ، هورمونهای تولید شده در بیضه مسئول تغییرات جسمی هستند که در دوران بلوغ ایجاد می شوند - به عنوان مثال موهای صورت ، رشد عضلات ، عمیق شدن صدا و طولانی شدن آلت تناسلی مرد. بچه ها و دختران هم آندروژن (هورمون هایی که به رشد و حفظ ویژگی های مردانه کمک می کنند) و هم استروژن (هورمونی که بیشتر خصوصیات زنانه را بر عهده دارد) تولید می کنند.

بچه ها بیشتر آندروژن در سیستم خود دارند ، اما مقدار کمی استروژن نیز دارند. در دختران ، رشد پستان به دلیل مقادیر بالای استروژن ایجاد می شود. به طور معمول ، هنگام بلوغ ، تولید آندروژن توسط یک پسر بسیار افزایش می یابد ، در حالی که تولید استروژن کم است.

با این حال ، گاهی اوقات پسران در دوران بلوغ استروژن کافی تولید می کنند که برخی از بافت های پستان ایجاد می شود. رشد بافت پستان در پسران می تواند در یک یا دو طرف قفسه سینه ظاهر شود و ناحیه پستان احساس حساسیت کند. این بدان معنا نیست که پسر در حال تبدیل شدن به دختر یا هر چیز دیگری است. این فقط یک تغییر جزئی در هورمون ها است زیرا او شروع به رشد در بزرگسالی می کند.

چه کسی آن را دریافت می کند؟

تقریباً نیمی از افرادی که دوران بلوغ را پشت سر می گذارند ، درجاتی از ژنیکوماستی در یک یا هر دو پستان دارند. این تقریباً همیشه موقتی است و برای رشد سینه ها بسیار غیرمعمول است - در نهایت طی چند ماه تا چند سال کاملاً صاف می شوند. ژنیکوماستی بدون درمان پزشکی معمولاً از بین می رود.

حتی اگر این فقط یک تغییر موقتی برای اکثر نوجوانان باشد ، بعضی از بچه های مبتلا به ژنیکوماستی از ظاهر خود احساس خجالت یا خودآگاهی می کنند. بسیاری از بچه ها می دانند که پوشیدن پیراهن های گشاد باعث می شود تا وضعیت به تدریج قابل توجه نباشد تا زمانی که بافت پستان به مرور زمان کوچک شود.

برداشتن بافت پستان از طریق جراحی در برخی موارد یک گزینه است. اگر پسر متوجه شود که ژنیکوماستی او را آزار می دهد ، می تواند در این باره با پزشک صحبت کند.

اگرچه شایع ترین علت بزرگی سینه در آقایان بلوغ است ، اما گاهی اوقات می تواند به دلیل بیماری های خاص یا عوارض جانبی برخی داروها ایجاد شود. استفاده از داروهای غیرقانونی مانند استروئیدهای آنابولیک ، ماری جوانا یا هروئین نیز می تواند تعادل هورمونی را برهم زده و منجر به ژنیکوماستی شود.

همچنین چیزی به نام pseudogynecomastia (یا ژنیکوماستی کاذب) وجود دارد. این هیچ ارتباطی با بلوغ یا هورمون ها ندارد. این فقط به دلیل این واقعیت است که بعضی از بچه ها چربی اضافی در ناحیه قفسه سینه دارند و باعث می شود که آنها پستان داشته باشند. معاینه پزشک می تواند تشخیص دهد که آیا یک پسر به ژنیکوماستی مبتلا شده است یا به دلیل شبه ژنیکوماستی.

اگر نگران هستید یا در مورد ژنیکوماستی س questionsالی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید. بخاطر داشته باشید که رشد موقتی بافت پستان در پسران قسمت شایع بلوغ است که معمولاً خود به خود از بین می رود.

منبع https://kidshealth.org/en/teens/boybrst.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد