مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه

بررسی اجمالی

جراحی کاهش پستان ، که به آن ماموپلاستی کاهش نیز می گویند ، روشی است که به کاهش اندازه سینه های زن کمک می کند. جراح پلاستیک چربی ، بافت و پوست اضافی را از طریق بریدگی در قسمت زیرین هر دو پستان از بین می برد. کاهش پستان یک عمل سرپایی است که به طور کلی عوارض زیادی ندارد.


دلایل کاهش پستان

زنانی که پستان بزرگ دارند ، به دلیل کشیدگی که وزن پستانهای آنها روی گردن ، شانه ها و کمر قرار دارد ، اغلب علائم جسمی دردناکی دارند. برخی از خانم ها حتی از سردردهای مداوم ، وضعیت بد بدن و فتق دیسک رنج می برند.

بعلاوه ، بعضی از خانمها به دلیل اندازه پستان احساس خودآگاهی می کنند یا تصویر منفی دارند. جراحی کاهش پستان می تواند هر دو چالش جسمی و روانی را برطرف کند.


آماده سازی برای کاهش پستان

قبل از یک روش کاهش پستان ، پزشک شما یک معاینه معمول پستان را انجام می دهد تا تشخیص دهد آیا شما کاندید جراحی هستید. همچنین برای اطمینان از سلامتی شما ممکن است به ماموگرافی یا سایر آزمایشات آزمایشگاهی نیاز داشته باشید. شما و پزشک باید درباره استفاده یا عدم استفاده از بیهوشی عمومی در حین جراحی تصمیم بگیرید ، زیرا برخی از بیماران با بی حسی موضعی خوب عمل می کنند.

در روزهای قبل از جراحی ، پزشک احتمالاً به شما توصیه خواهد کرد که مصرف برخی داروهای بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن را قطع کنید. از قبل ترتیب دهید تا شخصی پس از جراحی به شما سوار خانه شود و از شما مراقبت کند. برای کمک به کنترل درد پس از جراحی ، به هر داروی تجویزی که ممکن است برای کمک به آن نیاز داشته باشید ، تماس بگیرید.

در روز جراحی ، احتمالاً مجبورید در ساعات قبل از عمل از خوردن غذا و آب خودداری کنید. پزشک شما دستورالعمل های خاصی را ارائه می دهد.



روش کاهش پستان

پس از انجام بیهوشی ، جراح برشی را شروع می کند که از آرئول (ناحیه رنگدانه ای اطراف نوک پستانک) شما شروع می شود و تا زیر پستان ادامه می یابد. آنها بافت چربی و پوست را از بین می برند تا اندازه هر پستان را کاهش دهند. جراح اغلب قادر است نوک پستانک را در جای خود رها کند ، اما ، در بعضی موارد ، ممکن است لازم باشد که آن را تغییر مکان دهیم.


بعد از جراحی کاهش پستان

پس از جراحی ، پستانهای شما در باند بانزدی از نوع گاز پیچیده می شود. لوله های زهکشی ممکن است به پستان شما متصل شوند تا به شما کمک کنند مایعات اضافی را از تورم اولیه پس از جراحی خلاص کنید.

دکتر شما به شما می گوید که چه زمانی از بین بردن باند ایمن است. به طور معمول ، تا یک هفته صبر کنید تا دوباره بتوانید سوتین بپوشید. در آن مرحله ، شما به مدت چند هفته یک سوتین نرم ویژه خواهید پوشید.


بهبودی از کاهش پستان



اگرچه ممکن است در همان روز جراحی از بیمارستان به خانه برگردید ، اما به زمان کافی برای استراحت و بهبودی احتیاج دارید.

مراقب باشید از هر حرکتی که باعث کشیدگی عضلات شود تا چندین هفته پس از جراحی خودداری کنید. مواد غذایی سنگین یا چیزهای بالاتر از 5 پوند را بلند نکنید.

سینه های شما دردناک خواهد بود و لمس آن احتمالاً دردناک است. با استفاده از داروهای مسکن ، باید بتوانید روند بهبود را بهتر مدیریت کنید. همچنین ممکن است علائمی مانند بی حسی ، خارش یا خستگی عمومی داشته باشید.

بر اساس سرعت بهبودی ، پزشک باید بتواند به شما بگوید که چه زمانی می توانید به فعالیت های عادی خود مانند کار ، ورزش یا رانندگی برگردید.


خطرات مرتبط با کاهش پستان



در حالی که خطرات جراحی کاهش پستان به حداقل می رسد ، برخی از زنان ممکن است از این موارد رنج ببرند:

کاهش یا کاهش احساس در نوک پستانها یا پستانها
نتایج نامتقارن (ممکن است یک پستان یا پستانک بزرگتر یا کوچکتر از دیگری باشد)
جای زخم
مشکلات شیردهی
واکنشهای آلرژیک به بیهوشی ، نوار جراحی یا داروهای مورد استفاده در طی عمل
زمان بهبودی طولانی
نتایج جراحی کاهش پستان
نتایج بعد از جراحی برای بسیاری از خانم ها مثبت است. آنها هم به سلامتی و هم به فواید آرایشی سینه های کوچکتر دست می یابند.

توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید لباس های جدیدی متناسب با بدن خود بخرید و ممکن است مدتی طول بکشد تا از نظر ذهنی با ظاهر جدید خود سازگار شوید.

همچنین به خاطر داشته باشید که ممکن است ماه ها طول بکشد تا ورم به طور کامل از بین برود. اگر سینه های شما بلافاصله کوچکتر به نظر نمی رسند ، نگران نباشید. برای اطمینان از بهبودی با سرعت مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

در برخی موارد ، برای اصلاح هرگونه اشتباه یا تقویت ظاهر پستانها ، ممکن است به جراحی پیگیری نیاز داشته باشید.

منبع: https://www.healthline.com/health/breast-reduction

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد