مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

لیفتینگ ابرو

ررسی اجمالی لیفت ابرو


لیفت ابرو ، که به عنوان لیفت پیشانی یا جوان سازی پیشانی نیز شناخته می شود ، یک روش جراحی زیبایی برای بالا کشیدن ابرو هاست. لیفت ابرو با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو باعث بهبود ظاهر پیشانی ، ابرو و ناحیه اطراف چشم می شود.
اگر افتادگی ابرو دارید یا ابروهایتان نامتقارن است ، ممکن است لیفت ابرو را انتخاب کنید. لیفت ابرو با تاثیر بر زیبایی صورت شما اعتماد به نفس شما را نیز تقویت می کند. لیفت ابرو می تواند به تنهایی یا با سایر جراحی های صورت مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت انجام شود.
پیری به طور معمول باعث می شود که ابروها به سمت پایین حرکت کنند. از آنجا که پوست و بافت نرم ناحیه ابرو ها قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، فاصله بین ابرو و پلک ها نیز کوتاه می شود. افتادگی ابروها می تواند شما را خسته، عصبانی یا غمگین جلوه دهد. لیفت ابرو می تواند ابروها را بالا ببرد و ظاهری تازه و دلپذیر را بازگرداند.


خطراحتمالی لیفت ابرو:


جای زخم برش جراحی ممکن است بعد از لیفت ابرو قابل مشاهده باشد.

لیفت ابرو می تواند باعث بی حسی موقت یا دائمی در پیشانی یا بالای پوست سر شود.
عدم تقارن ابروها. لیفت ابرو می تواند منجر به عدم تقارن شود ، در یک یا هر دو ابرو شود. با این حال ، عدم تقارن حتی ممکن است در طول روند بهبودی از بین برود.
لیفت ابرو می تواند باعث افزایش مو یا ریزش مو در محل برش شود. اگر ریزش مو به خودی خود برطرف نشود ، می توان با برداشتن اسکار یا پیوند مو آن را درمان کرد.
مانند هر نوع جراحی دیگر، لیفت ابرو خطر خونریزی ، عفونت و واکنش منفی به بیهوشی را به همراه دارد.

آمادگی قبل از جراحی:
در ابتدا با جراح پلاستیک صورت یا جراح پلاستیک در مورد لیفت ابرو صحبت خواهید کرد. در اولین ملاقات ، احتمالاً جراح شما تاریخچه پزشکی تان را مرور کند. آماده پاسخگویی به سوالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته باشید. در مورد هر نوع دارویی که اخیراً مصرف کرده اید و همچنین جراحی هایی که انجام داده اید صحبت کنید. اگر به هر نوع دارو حساسیت دارید به پزشک خود بگویید.یک معاینه بدنی انجام دهید برای تعیین گزینه های درمانی ، پزشک قسمت های مختلف صورت را با چشمان باز و بسته شما معاینه و اندازه گیری می کند. پزشک همچنین ممکن است از پرونده پزشکی شما عکس بگیرد.
درباره انتظارات خود صحبت کنید. توضیح دهید که چرا شما خواهان جراحی لیفت ابرو هستید و انتظارتان بعد از جراحی چیست.
اطمینان حاصل کنید که مزایا و خطرات جراحی لیفت ابرو را درک کرده اید.

قبل از جراحی لازم است:


سیگار نکش. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می شود و می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می کشید، پزشک توصیه می کند که سیگار را قبل از عمل و در طول بهبودی متوقف کنید.
از داروهای خاص خودداری کنید. به احتمال زیاد باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی جلوگیری کنید که می تواند خونریزی را افزایش دهد.
برنامه ریزی کنید تا شخصی بعد از ترک بیمارستان، شما را به خانه ببرد و حداقل در اولین شب بهبودی در خانه با شما بماند.

در حین جراحی:


لیفت ابرو در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می شود.
تکنیک خاصی که جراح شما انتخاب می کند ، محل برش ها و زخم های حاصل را تعیین می کند.

پزشک شما ممکن است یکی از روشهای زیر را استفاده کند:
لیفت آندوسکوپی: جراح شما چندین برش کوچک در پشت خط موی شما ایجاد می کند. وی سپس یک لوله نازک بلند با یک نور و یک دوربین کوچک نصب شده در انتهای آن (آندوسکوپ) از طریق یکی از برش ها برای مشاهده ماهیچه ها و بافت های زیرین شما وارد می کند. با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگر وارد ناحیه جراحی کرده است، جراح شما بافت پیشانی شما را بلند کرده و آنها را در محل با بخیه، پیچ های کوچک یا تکنیک دیگر لنگر می کند. برش های شما سپس با بخیه یا گیره های کوچک بسته می شوند.
جراحی لیفت ابرو: جراح شما برش مو را در قسمت بالای سر شما، از گوش تا گوش یا در درجه اول در بالای سر شما انجام می دهد. او پیشانی شما را در موقعیت جدید خود بلند می کند به همراه پوست سر در ناحیه پیشانی .سپس پوست اضافی برداشته می شود و پوست سر باقی مانده به هم دوخته می شوند. این روش معمولاً در افرادی که موهای بلندی دارند ، موهای نازک دارند یا احتمالاً موهای خود را از دست می دهند انجام نمی شود.


بعد از عمل لیفت ابرو


بعد از لیفت ابرو ، ممکن است پیشانی شما پانسمان شود تا تورم به حداقل برسد. ممکن است یک لوله کوچک در امتداد محل برش قرار گیرد تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شود.
پزشک در مورد نحوه مراقبت از بریدگی ها دستورالعمل خاصی به شما می دهد.


در چند روز اول بعد از انجام لیفت:

به حالت نیمه نشسته استراحت کنید.
طبق توصیه پزشک از داروهای ضد درد استفاده کنید.
برای تسکین تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
از قرار گرفتن برش های خود در معرض فشار یا حرکات بیش از حد خودداری کنید.
هرچه برشهای شما بهبود می یابد ، ممکن است دچار خارش و بی حسی شوید که احتمالاً با گذشت زمان کاهش می یابد.
اگر برش های شما باند پوشانده شود ، پزشک احتمالاً آنها را در طی یک تا سه روز برمی دارد.
بخیه ها به طور معمول طی هفت تا 10 روز از عمل برداشته می شوند.
در مورد از سرگیری فعالیتهای روزانه مانند شستشو و خشک کردن موها و حمام گرفتن از پزشک خود بپرسید.
به خاطر داشته باشید که تورم ممکن است چندین هفته طول بکشد.
خطوط برش با گذشت زمان محو می شوند.
ممکن است برای پنهان کردن هر نوع کبودی طولانی مدت از آرایش استفاده کنید.


بعد از لیفت ابرو، در صورت وجود هر کدام از این علایم فوراً با پزشک تماس بگیرید:
تنگی نفس
درد قفسه سینه
ضربان قلب نامنظم

به خاطر داشته باشید که نتایج لیفت ابرو برای همیشه دوام نخواهد داشت. با افزایش سن پوست صورت ممکن است دوباره دچار افتادگی شود.