مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

جوانسازی صورت

لیفت صورت روش کشیدن پوست های اضافی صورت برای جوانسازی صورت می باشد که می تواند شامل بالا کشیدن ابروها، رفع افتادگی پلک‌ها، زاویه دار کردن فک، مشخص کردن خط فک، رفع افتادگی غبغب و افتادگی پایین صورت و … باشد که سبب شادابی و جوان تر نشان دادن پوست شما شود.
با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی و استحکام مناسب خود را به دلیل کاهش قدرت عضلاتی و میزان تجمع چربی زیر پوست از دست میدهد که سبب بروز چین و چروک در صورت و فرورفتگی در ابرو و گونه ها می‌گردد.

 

از دیگر عواملی که به لیفت صورت می انجامد، می توان به لاغری، نگرانی‌ها و دغدغه‌های روزمره، تابش بیش از حد نور خورشید، مصرف دخانیات و الکل اشاره کرد که در تغییرات چین و چروک صورت تاثیرگذار هستند. در همین راستا لیفت صورت برای افراد دارای افتادگی پوست، چین و چروک در برجستگی گونه، افراد دارای افتادگی در قسمت گردن یا دارای خطوط عمیق در کناره‌های بینی، لب و پیشانی توصیه می‌شود.

 

لیفت صورت روش کشیدن پوست های اضافی صورت برای جوانسازی صورت می باشد که می تواند شامل بالا کشیدن ابروها، رفع افتادگی پلک‌ها، زاویه دار کردن فک، مشخص کردن خط فک، رفع افتادگی غبغب و افتادگی پایین صورت و … باشد که سبب شادابی و جوان تر نشان دادن پوست شما شود.

 

لیفت صورت یک روش جوانسازی موثر محسوب می شود که شامل روش هایی است که با دو متد مختلف لیفت صورت با جراحی و لیفت صورت بدون جراحی ، بنا به تشخیص پزشک معالج انجام می گیرد. جراحی لیفت صورت به طور قابل ملاحظه ای در برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست و همینطور رفع چین و چروک های عمیق موثر است اما در صورتی که لیفت صورت را همزمان با تزریق چربی انجام دهید ، می توان حجم از دست رفته صورت در اثر پیری را نیز بازگرداند.

 

انواع روش های لیفت صورت

 

همانطور که در بالا ذکر شد ، لیفتینگ صورت روشهای مختلفی دارد که در دو گروه کلی به نام های لیفت صورت بدون جراحی که شامل تزریق ژل ، تزریق چربی ، تزریق بوتاکس، لیفت صورت با آر اف ، هایفو ، لیفت صورت با نخ می شود و لیفت صورت با جراحی که زمانی انجام می شود که عمق آسیب های پوستی زیاد شده باشد و نتوان با لیفت بدون جراحی کاری از پیش برد و عملیات جوانسازی پوست را با نتیجه مطلوب به سر انجام رساند. پس متدهای غیر جراحی اگر پیش از عمیق شدن چین و چروک ها و دیگر مشکلات پوستی انجام شوند می تواند زمان نیاز به لیفت با جراحی را به عقب بیاندازد.

لیفت صورت با هایفوتراپی

 

هایفوتراپی یا HIFU ، جدیدترین تکنیک لیفتینگ و رفع افتادگی عضلات صورت می باشد که از طریق اولتراسوند متمرکز شده انجام می شود. با این روش می توان به لایه های عمیق پوست صورت نفوذ کرده و با ایجاد گرما در عضلات مورد نظر ، به مرور و از طریق سفت کردن پوست سبب جوان سازی آن شد. درمان افتادگی صورت با ورزش

 

لیفت صورت با آر اف (rf)

ار اف یا همان رادیو فرکانسی مدتهای زیادی است که در امر زیبایی به کار می رود . تنها تفاوت دستگاههای RF فرکشنال جدید با نمونه های قدیمی در این است که می توان اثر پذیری را با ترکیب میکرونیدلینگ و رادیو فرکوئنسی افزایش داد؛ بدین ترتیب که میکرونیدلینگ با رفع آثار به جا مانده از آکنه ، جوش و کشیدگی پوست به یکنواختی و جوانسازی صورت کمک کرده و ار اف فرکشنال از طریق تحریک پوست جهت کلاژن سازی به سفت شدن پوست صورت کمک می کند. این روش لیفت را می توان در هر سنی انجام داد و این یکی از مهم ترین مزیت های rf می باشد.

لیفت صورت با نخ

این روش از لیفت صورت یک تکنیک به شدت حساس می باشد که از طریق کشیدن پوست صورت به آرامی باعث رفع شل شدگی پوست و همینطور جوانسازی آن می شود. لازم به ذکر است که لیفت صورت با نخ نسبت به لیف صورت کمتر تهاجمی است به همین دلیل علاوه بر اثر بخشی بالا در پوستهایی با افتادگی کم ، نسبت به لیف صورت عوارض بسیار کمتری نیز دارد به بهداشت علاوه دوران نقاهت و بستری ندارد و پس از نهایتا 48 ساعت می توان به فعالیت های روزانه و اجتماعی بازگشت و معمولا جای اسکاری از خود باقی نخواهد گذاشت ، چرا که در آن از برش های بزرگ استفاده نمی شود.

 

لیفتینگ صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از محبوب ترین روشهای لیفتینگ بدون جراحی می باشد چرا که خطری ندارد و لازم به بستری شدن پس از بوتاکس نمی باشد . پس از تزریق بوتاکس می توان از بین رفتن چین و چروک های اطراف چشم ، گردن ، خط اخم و همینطور خطوط چین و چروک های سطحی پیشانی به خوبی مشاهده نمود. البته باید در نظر داشت که لیفت با بوتاکس یک روش موقتی است و معمولا 6 ماه دوام دارد ، ابا این وجود بوتاکس بهترین روش برای پیشگیری از عمیق شدن چین و چروک های سطحی به شمار می رود.

 
لیفت صورت با تزریق ژل

از طریق تزریق ژل می توان ناهمواری های صورت را پر کرد و بدینوسیله چین و چروک ها را برطرف کرد و به ظاهری جوانتر دست یافت ، به همین دلیل می توان این روش را یکی از روش های لیفت صورت در نظر گرفت . علاوه بر این می توان با تزریق ژل به لب و یا گونه آنها را برجسته کرد و به چهره شادابی بخشید.

 
لیفت صورت با تزریق چربی

تزریق چربی یا گرافت به روشی از لیفت صورت می گویند که فیلر به کار برده شده در آن که قرار است به پوست صورت تزریق شود در واقع بافت های چربی بدن خود فرد می باشد، به همین دلیل نسبت به روش قبلی عوارضی کمتری داشته و نتایج بهتر و دائم تری درقوام یافتن و جوانسازی پوست حاصل می کند. با تزریق چربی می توان علاوه بر سفت شدن پوست ، حجم از دست رفته بافت ناشی از پیری را تا حدودی جبران کرد ، این موردی است که از عهده جراحی لیفت صورت به تنهایی بر نمی آید.


لیفت صورت با جراحی

کلیه روش های بدون جراحی به صورت سرپایی و بدون بی هوشی انجام می شود اما از نظر نتیجه روش جراحی نتیجه مطلوب تری خواهد داشت .
لیفت با نخ جوانی را به پوست شما می‌دوزد

 

در لیفتینگ صورت با جراحی ، صورت شخص از آنچه که هست  ۵ تا ۱۰ سال جوانتر می شود . عمل لیفت صورت و یا کشش پوست صورت معمولاً در افرادی با سنین ۶۰-۴۰ سال انجام می‌شود .

 

البته این عمل در هر سنی قابل اجرا بوده . به شکل کلی در عمل لیفتینگ صورت چربی های اضافی برداشته می شود، عضلات زیرین سفت می شود و پوست صورت و گردن نیز کشیده خواهد شد که تمامی این کارها نشانه های افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

منبع: بیتوته

ژنیکوماستی چیست

ژنیکوماستی چیست؟


همشهری آنلاین: ژنیکوماستی (gynecomastia) به معنای بزرگ شدن بیش از حد پستان در مردان است. این نوع بزرگی پستان بیشتر ناشی از رشد کردن بافت غددی پستان است نه زیادی بافت چربی به علت چاق شدن.


این عارضه ممکن است در یک یا هر دو پستان رخ دهد و با ایجاد توده کوچکی زیر نوک پستان مردان آغاز می‌شود که ممکن است حساس هم باشد.

ژنیکوماستی در حین بلوغ در پسران نوجوان ناشایع نیست و معمولا در طول چند ماه خود به خود برطرف می‌شود.


بزرگ شدن پستان در نوزادان هم ممکن است رخ دهد و حتی با ترشح شیر (گالاکتوره) همراه باشد. این عارضه ممکن است برای چند هفته در طول دوره نوزادی به طول انجامد، اما ندرتا ممکن است تا 2 سالگی هم طول بکشد.


علل ژنیکوماستی

آندروژن‌ها، هورمون‌هایی هستند که خصوصیات مردانه، مانند رشد مو‌های بدن، افزایش حجم عضلات، و کلفت شدن صدا را ایجاد می‌کنند. استروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که خصوصیات زنانه را ایجاد می‌کنند. در بدن مردان علاوه بر آندرو‌ژن‌ها، مقداری هورمون‌های استروژنی نیز وجود دارد.

تغییرات در میزان‌های این هورمون‌ها، یا چگونگی پاسخدهی بدن به آنها ممکن است باعث بزرگ شدن پستان‌ها در مردان شود. بیش از نیمی از پسران در هنگام بلوغ ژنیکوماستی پیدا می‌کنند.

علل دیگری که ممکن است ژنیکوماستی ایجاد کنند، شامل این مواردند:

 سالمندی.
 شیمی درمانی برای سرطان.
 بیماری مزمن کبدی.
 مصرف هورمون‌های استروئیدی آنابولیک برای افزایش قدرت و حجم عضلات.
 قرارگیری در معرض هورمون‌های استروژنی.
 نارسایی کلیه و دیالیز.
 مصرف ماری‌جوانا (یا حشیش).
 درمان هورمونیسرطان پروستات.
 پرتودرمانی برای تومورهای بیضه.
 عوارض جانبی برخی از داروها (مانند کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، مترونیدازول، سایمتیدین).
 کمبود هورمون مردانه تستوسترون.
در موارد نادری ژنیکوماستی ممکن است به علت نقائص ژنتیکی، پرکاری تیروئید یا سرطان پستان رخ دهد.

سرطان پستان در مردان نادر است. نشانه‌هایی که ممکن است بیانگر وجود سرطان پستان در مردان باشد، شامل این موارد می‌شود:

 رشد پستان به صورت یک طرفه.
 توده سفت یا سخت در پستان که در لمس کردن چسبیده به بافت‌های زیرین احساس می‌شود.
 زخم پوستی روی پستان.
 ترشح خونی از نوک پستان.


درمان ژنیکوماستی

در صورتی که بزرگی پستان در شما همراه با حساسیت و درد است، می‌‌توانید از کمپرس سرد یا داروهای مسکن برای درمان استفاده کنید.

کی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که این علائم را هم دارید، به پزشک مراجعه کنید:

 وجود تورم، درد، بزرگی در یک یا هر دو پستان.
 داشتن ترشح خونی یا ترشح تیره‌رنگ از نوک پستان.
 بروز زخم پوستی بر روی پستان.
 احساس کردن توده سفت یا سخت در پستان.
توجه داشته باشید که بروز ژنیکوماستی در کودکانی که به سن بلوغ نرسیده‌اند، همیشه نیاز به بررسی پزشک دارد.

کارهایی که پزشک انجام می‌دهد

پزشک ضمن پرسیدن از سابقه بیماری‌ها و علائم شما و انجام معاینه جسمی ممکن است آزمایش‌هایی را بررسی وجود بیماری‌هایی معین تجویز کند، ازجمله: آزمایش هورمونی، سونوگرافی پستان، آزمایش کارکرد کبد و کلیه و ماموگرافی.

در صورتی که علت زمینه‌سازی یافت شود، درمان در جهت رفع این علت خواهد بود. پزشک ممکن است همه داروهایی را ممکن است باعث بزرگ شدن پستان در مردان شود، مورد توجه قرار دهد، و در صورتی که شما یکی از آنها را مصرف می‌کنید، تغییراتی در رژیم دارویی شما ایجاد کند.

ژنیکوماستی در دوران بلوغ معمولا نیازی به درمان ندارد و خود به خود برطرف می‌شود.

بزرگی پستان که شدید و نامتقارن باشد و خود به خود برطرف نشود، ممکن است برای پسر نوجوانان بسیار ناراحت‌کننده باشد.

در موارد نادری ممکن است پزشک درمان هورمونی برای مهار اثرات هورمون‌های استروژنی یا جراحی برای کاهش حجم پستان را توصیه کند.


منبع: همشهری

ژنیکوماستی

ژنیکوماستی چیست؟ ژنیکوماستی بزرگ شدن بافت غدد لنفاوی سینه در مرد است ؛ در دوران طفولیت، بلوغ، و در مردان میانسال و مسن، ژنیکوماستی می تواند رایج باشد.
ژنیکوماستی باید از pseudogynecomastia یا lipomastia تمیز داده شود، که به حضور رسوبات چربی در منطقه سینه مردان اشاره دارد. ژنیکوماستی حقیقتا ناشی از رشد بافت غده یا پستان است که در مردان بسیار کم است. این، شایع ترین دلیل برای ارزیابی پزشکی پستان مرد است ؛ در ادامه این بخش از سلامت نمناک به جزئیات بیشتری در مورد این مشکل خواهیم پرداخت.

 بیماری ژنیکوماستی

نشانه ها و راه تشخیص و درمان بیماری ژنیکوماستی یا بزرگی سینه مردان
علائم و نشانه های ژنیکوماستی چیست؟
علائم اولیه ژنیکوماستی بزرگ شدن سینه های مرد است ؛ همانطور که قبلا ذکر شد، ژنیکوماستی بزرگ شدن بافت غده به جای بافت چربی است.به طور متناوب در مکان که نوک پستان است و ممکن است حس لاستیک یا قوی داشته باشد ،مشابه است.

ژنیکوماستی معمولا در هر دو طرف اتفاق می افتد اما در برخی موارد می تواند یک طرفه باشد. اگر هر دو طرف درگیر شوند، ممکن است یک سینه بزرگتر شود. گرما و حساسیت ممکن است وجود داشته باشد، اگر چه معمولا هیچ درد شدیدی وجود ندارد.

مهمترین تمایز با ژنیکوماستی تفاوت در سرطان سینه مردانه است که حدود 1٪ موارد کلی سرطان پستان را شامل می شود. سرطان معمولا به یک طرف محدود می شود، لزوما در اطراف نوک پستان قرار نمی گیرد، احساس سختی می کند و می تواند با کمرنگ شدن پوست، عقب نشینی نوک پستان، تخلیه نوک پستان و بزرگ شدن گره های لنفاوی زیر بغل (زیر بغل) همراه باشد.

 علائم ژنیکوماستی

بیماری ژنیکوماستی چه علائمی دارد؟
چه کسی دچار ژنیکوماستی می شود؟
ژنیکوماستی در افراد مسن:
یکی دیگر از گروه های رایج درگیر ژنیکوماستی افراد مسن بین سنین 50 تا 69 سال هستند. در این گروه سنی، تقریبا از هر 4 نفر، 1 نفر مشکل ژنیکوماستی را با خود به همراه دارد.

ژنیکوماستی دوران بلوغ:
بسیاری از جوانان در سنین بلوغ دچار این عارضه می شوند که دلیل آن می تواند تغییرات هورمونی دوران بلوغ باشد. در بسیاری موارد در این گروه از مردان، ژنیکوماستی پس از شش ماه تا دو سال بدون اقدام درمانی خود بخود از بین می رود.

ژنیکوماستی در نوزادان:
بیش از 50% نوزادان پسر با سینه های بزرگ تر از حد عادی به دنیا می آیند. دلیل آن هم تاثیر استروژنی است که از مادر (از طریق جفت) وارد بدن نوزاد شده و هنوز تاثیرش باقی مانده. معمولا دو سه هفته پس از تولد سینه ها به حالت معمولی و عادی می رسند و جای نگرانی نیست.

 ژنیکوماستی درمان

آیا نوزادان هم دچار بیماری ژنیکوماستی می شوند؟
سایر عوامل خطر ژنیکوماستی عبارتند از:
پیری، از آنجا که پیری ممکن است کاهش تولید تستوسترون را افزایش دهد که می تواند این مشکل را ایجاد کند.
خطرات ناشی از بزرگی سینه های مردانه مربوط به بیماری ها و شرایط خاص (مانند سیروز کبد) همان عوامل خطر است که به این شرایط منجر می شود.
مصرف برخی از داروها ممکن است خطر ابتلا به این مشکل را افزایش دهد. 
عوامل خطر بزرگی سینه مردان 

عواملی که باعث ایجاد بیماری ژنیکوماستی می شوند
آیا سینه های بزرگ در مردان یا ژنیکوماستی یک وضعیت پزشکی (gynecomastia) یا از چربی بیش از حد (pseudogynecomastia) است؟
سینه بزرگ در مردان یا همان ژنیکوماستی واقعی، بزرگ شدن غده پستان مردانه است به دلیل عدم تعادل هورمونی، اما ظاهر بزرگ ممکن است سینه ها را به pseudogynecomastia، یک علامت از چربی بیش از حد که در قفسه سینه قرار می گیرد اشتباه گرفته شود ،این ممکن است در سن بلوغ پسران رایج باشد و درمان ژنیکوماستی ممکن است شامل دارو یا جراحی باشد.

 ژنیکوماستی کاذب

ژنیکوماستی چیست و چرا اتفاق می افتد؟
اطلاعات بیشتر درباره سینه های بزرگ در مردان ( ژنیکوماستی )
چه موقع ژنیکوماستی ایجاد می شود و چقدر طول می کشد؟
ژنیکوماستی ناشی از عدم تعادل در سطوح هورمون است که در آن سطوح استروژن (هورمون های زنانه) نسبت به سطح آندروژن ها (هورمون های مردانه) افزایش می یابد.ژنیکوماستی که در نوزادان و در طول بلوغ رشد می کند ،با زمان خود حل می شود به عنوان ژنیکوماستی فیزیولوژیک شناخته شده است.

همه افراد، چه مرد و چه زن، دارای هورمون های زنانه (استروژن) و هورمون های مردانه (آندروژن) هستند. در دوران بلوغ، سطوح این هورمون ها ممکن است در سطوح مختلف نوسان داشته و افزایش یابند و منجر به حالت موقت می شود که در آن غلظت استروژن نسبتا بالا است. مطالعات مربوط به شیوع ژنیکوماستی در نوجوانان سالم نتایج بسیار متفاوتی را به دست آورده اند، که کمترین میزان شیوع آنها به میزان 4 درصد و بیشترین 69 درصد در پسران است. این تفاوت ها احتمالا از تغییرات در آنچه که طبیعی است در نظر گرفته می شود و سنین مختلف پسران در مطالعات بررسی شده است.

ژنیکوماستی ناشی از تغییرات گذرا در سطوح هورمون با رشد معمولا در طول شش ماه تا دو سال به طور خودکار از بین می رود ، گاهی اوقات، ژنیکوماستی که در بلوغ رشد می کند بیش از دو سال ادامه دارد و به عنوان ژنیکوماستی تحرک مداوم نامیده می شود.

 دوره زمانی ژنیکوماستی

ژنیکوماستی تا چه مدت باقی می ماند؟
چه بیماری ها و شرایط باعث ایجاد ژنیکوماستی می شود؟
تعدادی از شرایط پزشکی همچنین ممکن است به ژنیکوماستی تبدیل شود:
سوء تغذیه و تغذیه مجدد (بهبودی از سوء تغذیه) هر دو نشان داده شده است که یک محیط هورمونی ایجاد می کنند که ممکن است منجر به ژنیکوماستی شود. به همین ترتیب، سیروز کبد، متابولیسم هورمونهای طبیعی را تغییر می دهد و ممکن است موجب بروز ژنیکوماستی شود.

اختلالات اندام جنسی مردان (تست) می تواند منجر به کاهش تولید تستوسترون و تولید بیشتر استروژن،و در نهایت منجر به ژنیکوماستی شود .

این اختلالات ممکن است ژنتیکی باشند، مانند سندرم Klinefelter، یا به علت تروما، عفونت، کاهش جریان خون یا پیری باشد.

سرطانها ممکن است هورمون هایی را ایجاد کنند که موجب بروز ژنیکوماستی شوند.

به ندرت، سرطان های غیر از تومورهای بیضه ممکن است هورمون هایی ایجاد کنند که می تواند موجب بروز ژنیکوماستی شود.

 علت های ژنیکوماستی

علل بیماری ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در مردان چیست؟
چه داروهایی باعث ژنیکوماستی می شوند؟
ژنیکوماستی همچنین می تواند یک عارضه جانبی از تعدادی از داروها باشد ؛ نمونه هایی از داروهایی که می توانند در ارتباط با ژنیکوماستی باشند ،عبارتند از:

(آلدکتون)، یک دیورتیک است که دارای فعالیت ضد آندروژنیک است که مسدود کننده های کانال کلسیم و برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود (مانند نایفیدیپین (Procardia و دیگران)
داروهای مهارکننده ACE برای فشار خون بالا
برخی از آنتی بیوتیک ها (برای مثال ایزونیزید، کتوکونازول و مترونیدازول
داروهای ضد زخم (مانند رانیتیدین ، سایمتیدین و امپرازول
درمان ضد آندروژن یا استروژن برای سرطان پروستات
متایلدپا (آلدومت)
درمان با داروهای ضد رتروویروسی بسیار فعال (HAART) برای بیماری اچ آی وی، که ممکن است باعث ایجاد توزیع مجدد چربی شود که به pseudogynecomastia منجر شود یا در بعضی موارد ژنیکوماستای واقعی
دیویوکسین
دیازپام (والیوم)
مواد مخدر (به عنوان مثال، الکل، ماری جوانا، هروئین)
روغن اسطوخدوس و روغن درخت چای، هنگامی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، همراه با ژنیکوماستی است ؛
اگر فکر می کنید که سینه های در حال رشد و یا شرایط مرتبط را دارید، بهتر است با پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی و سلامتی مشورت کنید.

 علل ژنیکوماستی

داروهایی که باعث بروز سینه بزرگ در مردان یا ژنیکوماستی می شوند
چگونه می توانم بدانم که آیا من دچار ژنیکوماستی هستم؟
تعریف gynecomastia:وجود بافت پستان بیشتر از 0.5 سانتی متر قطر در یک مرد است. همانطور که قبلا مورد بحث قرار گرفت، ژنیکوماستی وجود بافت پستان (غدد لنفاوی) واقعی، که معمولا در اطراف نوک پستان قرار دارد میباشد. رسوب چربی به عنوان ژنیکوماستی در نظر گرفته نشده است.

در اغلب موارد، ژنیکوماستی را می توان با معاینه فیزیکی تشخیص داد. تاریخچه پزشکی دقیق نیز مهم است، از جمله دارو و مصرف مواد مخدر.

اگر یک سوء ظن سرطان وجود دارد، ممکن است یک ماموگرافی توسط یک متخصص مراقبت بهداشتی دستور داده شود ؛ برای کمک به تشخیص علت ژنیکوماستی در موارد خاص توصیه های بیشتری می تواند باشد این می تواند شامل آزمایش خون برای بررسی کبد، کلیه و عملکرد تیروئید باشد. اندازه گیری سطح هورمون در جریان خون نیز ممکن است در بعضی موارد توصیه شود.

 تشخیص ژنیکوماستی

راه تشخیص بیماری ژنیکوماستی
چه داروهایی درمان و روش های جراحی این بیماری را کاهش می دهد یا درمان می کند؟
ژنیکوماستی ، به خصوص در مردان بالغ، اغلب در عرض حدود شش ماه به طور خود به خودی از بین میرود، اما در بعضی شرایط نیاز به درمان خاص دارد. درمان های پزشکی نیز به طور خاص در مورد مشکل ژنیکوماستی قابل دسترسی هستند، اما داده های مربوط به اثربخشی آنها محدود است و هیچ داروئی برای درمان ژنیکوماستی توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید نشده است.

داروهایی که برای درمان ژنیکوماستی استفاده می کنند، عبارتند از:
جایگزینی تستوسترون در مردان مسن با سطوح پایین تستوسترون موثر است، اما برای مردان دارای سطح نرمال هورمون مردانه موثر نیست.

در موارد دیگر clomiphene می تواند برای درمان ژنیکوماستی مورد استفاده قرار گیرد . این می تواند تا 6 ماه طول بکشد.

درمان ژنیکوماستی

داروهای تجویزی برای درمان ژنیکوماستی 
مدولاتور گیرنده استروژن (SERM) tamoxifen (Nolvadex) ثابت شده است که حجم سینه را کاهش می دهد اما دذ ژنیکوماستی کل بافت را از بین نمیبرد .

این نوع درمان اغلب برای جینکوموتیای شدید یا دردناک استفاده می شود.

دانازول یک مشتق مصنوعی تستوسترون است که سنتز استروژن را از طریق تست ها کاهش می دهد ،با مهار ترشح هیپوفیز LH و هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH)، اندام های جنسی را برای تولید هورمون ها تشویق میکنند این دارو کمتر از سایر داروها مورد استفاده قرار می گیرد.

داروها در کاهش ژنیکوماستی در مراحل اولیه موثرتر هستند، چرا که زخمها معمولا بعد از حدود 12 ماه اتفاق می افتند.

پس از آسیب رساندن به بافتها، داروها به احتمال زیاد موثر نیستند و تنها جراحی ممکن است جواب دهد.

در موارد شدید بیماری، سونوگرافی طولانی مدت یا در مواردی که درمانهای دارویی برای کمک به بازگرداندن ظاهر طبیعی پستان موثر نبوده اند، استفاده از ماموپلاستی کاهش (جراحی کاهش سینه) مورد استفاده قرار گرفته است ؛به طور معمول ژنیکوماستی با مشکلات دراز مدت همراه نیست.

 درمان بزرگی سینه با دارو

درمان بیماری بزرگی سینه مردان یا ژنیکوماستی از طریق دارو
چه مدت طول می کشد تا ژنیکوماستی از بین برود؟
هرچند در اغلب موارد ژنیکوماستی به طور خود به خودی از بین می رود اما در بعضی موارد نیاز به درمان دارد. ژنیکوماستی در طولانی مدت (12 ماه یا بیشتر) ممکن است نیاز به جراحی (فیبروز نامیده می شود)داشته باشد، درمان با داروها بسیار سخت تر است.عواقب روانشناختی ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که بزرگ شدن سینه منبع خجالت باشد.

آیا می توان از ژنیکوماستی جلوگیری کرد؟
ژنیکوماستی که ناشی از نوسانات هورمونی با رشد و یا پیری است قابل پیشگیری نیست ، ژنیکوماستی که مربوط به مصرف دارو است ،قابل درمان و پیشگیری می باشد. 

جلوگیری از ژنیکوماستی

چگونه جلوی ژنیکوماستی را بگیریم؟
آیا علایم ژنیکوماستی و سرطان سینه مردانه با هم مرتبط هستند؟
مردان مبتلا به ژنیکوماستی حدود پنج برابر بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه مردانه در مقایسه با جمعیت عمومی هستند. اعتقاد بر این است که خود ژنیکوماستی یک بیماری پیش آگهی نیست، بلکه این که تغییرات هورمونی (افزایش نسبی در استروژن، سطوح پایین آندروژن) که باعث ایجاد ژنیکوماستی در مردان بالغ می شود نیز خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.


منبع: نمناک